Träningskort

Jag, Micka och Emma var nere och skaffade träningskort och passade på att simma. Det kändes inte så jobbigt när man var i bassängen och tänkte att det inte ger så mycket som man hoppats men när man klev ur bassängen så kände man hur mör kroppen var. På kvällen somnade man ganska fort och kände sig bra över att ha tränat!

Jag skall träna en gång till denna vecka och sen försöka hålla mig till minst 2 gånger men helst 3 eller fler beroende på hur mycket kroppen orkar med. Man får börja lite försiktigt och sedan sakta öka antalet gånger tills man hittar en bra balans.

Det är fortfarande jobbigt med maten men tror att det är på väg på rätt håll. Jag funderar ganska ofta på hur jag skall klara av att inte äta men jag hoppas verkligen att jag gör det.

Jag har även börjat skriva ner vad jag äter. Jag har valt att skriva ner det på lappar och sen veckovis skriva in det i datorn och på detta sätt få en bättre blick över vad det är jag stoppar i mig i veckorna.

5/1 - 2 mackor med salami, 2st avokado, 1st kycklingsallad med 1.5 bulle, 1 apelsin, 1/3 bit skorpa, 2 smala korvar med bröd och lite sallad. Drack 2 klunkar coca-cola från Micka också.

6/1 - 2st mackor med ost, 2st ölkorvar (2 av 4 i ett möllers paket), 1 clementin, En portion chilli sin carne, en halv ananas, en morot och 4st våfflor med grädde och sylt (kvällsmat).

Jag märker redan här att även om jag inte själv tycker jag syndar mycket och äter mycket skit så blir det lätt att man får i sig en del extra som lätt kan lägga sig på magen om man inte rör på sig ordentligt. Jag har minskat mina portioner en del i snitt men fortfarande mycket att jobba med. Jag kommer fortsätta hålla koll på det och hoppas att bli mer medveten om vad jag äter och justera det ännu mer.

mvh
Daniel

Kommentarer
Postat av: Ullis

våfflor med grädde och sylt??

2010-01-08 @ 22:25:04
Postat av: Daniel

Jo man kan väll fråga sig om det är en bra dietmat :-)

2010-01-09 @ 18:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0