4:e vägningen...fortsatt nedåt! -11.1 kilo totalt!

Hejsan!

-2.4kilo denna vecka... totalt 11.1 kilo neråt totalt. Väger nu 123.9 kilo och närmar mig den vikt jag hade när jag kom hem från Thailand. Det känns dock som jag har något mer muskler så är möjligt att jag har liknande mängd fett nu som då. Men då var ett litet delmål nått... att gå ner mer än 10 kilo.

Tävlingen (27dgr 1/2):

Danne 57 - Micka 41
(Danne: 16x simma 1x pass 2x styrketräning)
(Micka: 3x Simma, 2x pass 2x styrketräning, 2x hemmaträning)

Vi har lagt till hemmaträning som poäng nu dock inte retroaktivt. Mikaela får 3 poäng får hemmaträning minst 30min medans jag får 2 poäng.

Mat

26/1 - Pizza rester, 1x clementin, 1x liten baguette, Ett par prinskorvar, 1x päron, soppa, prinskorvar och ett ägg, 1x grapefrukt samt 1x morot.

27/1 - 2 mackor med smör, 2x bananer, prinskorv och macka, 3st pölse med bröd, 2x morötter, 1x korvbröd, 1x gräddbulle

28/1 - 1 pölse med korvbröd, 1x päron, 2x pölse 1x korvbröd, 1x banan, vitkål, 1x morot, 1x morot, Fiskbullar + sallad.

29/1 - måltidsersättning, liten sallad, måltidsersättning, 2 ölkorvar och lite kyckling, tacopaj, 2x ölkorvar, 1 frukt.

30/1 - måltidsersättning, 1x gräddbulle, tacopaj, 1x semla, 1x måltidsersättning, 65g chips, 50g chocklad.

31/1 - måltidsersättning, 2x gräddbulle, 1x wok, 1x panpizza, 1 kola.

1/2 - måltidsersättning, 1x äpple, 1x wok, 2x knäckebröd med ägg, 1x morot, 1x måltidsersättning, några bitar melon.


Jag testade Xtravaganzas choklad dryck som jag fått 3 smakprov påsar från Sofia. Jag blev inte direkt mätt men det värsta var sen för jag hade ingen energi alls och denna dagen jobbade jag 4 timmar hos Rebecka så jag var tvungen att få energi annars kändes det som jag skulle svimma. Jag vet inte om det är det faktum att jag simmat varje dag och var trött i kroppen eller att det är så lite energi i det så man egentligen inte orkar göra något alls. Jag skall träffa min Hälso-coach den 11:e februari och ta upp det med henne då. Pro-lite är dessutom godare!.

Jag fick en påse modifast av Adam som hans mamma hade använt när hon skulle gå ner i vikt men det var verkligen inte gott. Det var någon konstig sörja med konstig smak som tog mig ett par timmar att dricka upp. Den jag testade från Xtravaganza var godare och lättare att dricka men ingen av dem slår som sagt Pro-lite även om jag tröttnat lite på jordgubbsmaken nu.

Tillägg:
I torsdags var vi på Bio. Jag skulle köpa godis hade jag bestämt men jag köpte inget och det kändes jättebra att göra det valet! nu blev det lite skit i helgen när vi låg hemma och kände oss halvkassa i lördags. Det är inte jättebra gjort men sålänge det inte blir för ofta och sen att vi äter i mycket mindre mängder än innan känns bra!

Övrigt:

Adam- jag får försöka läsa in mig mer på det. Jag tror verkligen om man skapar sig större kunskap så kan man i framtiden lättare gå tillbaka till ett mer normalt men medvetet liv om vad man stoppar i sig!

Tack för idag!

Ställ gärna frågor om ni undrar om något!

mvh
Daniel

Kommentarer
Postat av: Carina & Kennie

Hej Danne!

Tycker att det går väldigt bra för dej, helt på egen hand!

Du går ner mycket i vikt på en vecka. Är det lagom , eller? Hänger

kroppen med? Vi hejar på dej!!

Syns på fredag.

Carina & Kennie

2010-02-02 @ 20:22:52
Postat av: Danne

Hejsan!



Tack.



Jag tror ca 2 kilo på en vecka är helt OK med min övervikt. För en person som har normal vikt hade det nog varit för snabbt. Kroppens känns fortfarande bra och jag är mycket piggare nu också.



Hoppas ni kryar på er!



2010-02-03 @ 11:37:16
Postat av: Danne

Hejsan!



Tack för stödet!



Jag går ner i rätt bra takt just nu tror jag. Kroppen verkar hänga på ganska bra men man får också komma ihåg att jag gått upp dessa kilon inom ett år så förhoppningsvis hade kroppen inte vant sig vid dem.



Jag tror det blir svårare nu men därför det känns skönt att man har Xtravaganza sen med egen hälsocoach samt gå i grupp så man verkligen kan hålla fast vid den nya livstilen!



Krya på er!

//Danne

2010-02-03 @ 12:51:03
Postat av: Danne

Bah sidan var cashad så tydligen hade första svaret kommit in med! nu ser iaf denna tråden poppis ut! =)

2010-02-03 @ 12:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0