Kostnader och stöd hemifrån

Inlägg nr 2

 

För att lyckas med viktminskningen så är det ett projekt som både jag och min sambo Mikaela är involverade i. Vi har bestämt att inget ätbart skall finnas hemma i alla fall i början av min Extravaganza period. Min sambo älskar soppa och skall därför också äta soppa, fast inte samma som mig utan vanlig pulver soppa och frukt osv. tar hon med till jobbet direkt.

 

Kostnaden för att vara med i Extravaganza är följande:

 

Träning & Bad inkluderat                           Utan Träning & Bad

XVI – 950kr/mån x 4 mån                         1250kr/mån x 4mån

Jämvikt 95kr/mån x 8mån                         95kr/mån x 8 mån

Medlemsavgift 400kr                                 Medlemsavgift 400kr

Träning/bad 299kr x 12 mån.                      -

Totalt: 8550kr                                           Totalt: 6160kr

 

Jag och min sambo skall nog båda träna på friskvårdshuset och då kan man köpa familjeårskort och det kostar 490kr i månaden och då kan båda träna (man måste vara sambo och bo på samma adress). Studenter betalar 275kr/mån.

 

Det måste tilläggas att en annan kostnad blir dessa soppor/shakes man skall dricka 3ggr om dagen i början på dieten de kostar 29kr stycket. Man får dock räkna att man dricker ingen alcohol/läsk eller äter annan mat utan detta är den ända kostnaden förutom te/kaffe och vatten.

 

Jag har läst en del i en tråd där ett par kvinnor köra Extravaganza och samtidigt skriver lite kommentarer om det, väldigt spännande läsning att följa dem:

http://www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3063523-1.html


Jag kommer självfallet skriva mer om själva dieten så fort jag har börjat med det för just nu har jag inte jättestor koll på exakt vad den innebär förutom att man har en kickstart med soppor/shakes så man tappar vikten snabbt och sen byter ut ett mål i taget mot protein rika mål utan kolhydrater och sen när man nått sin vikt även tar in kolhydrater igen.

 

Programmet som finns i Kristianstad är följande:

intensiv är ett program som utvecklats främst för dem som vill bli 10-20 kilo lättare och se snabba resultat.

 

De har 4st ledstjärnor som de går efter och de är följande:

Mental Träning, Mental Näring, God energi, Rörelseglädje.

 

Dessa tänker jag skriva mer om en annan gång!

 

Tack för detta inlägg

 

//Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0