Andra vägningen positiv!!!!

Hejsan!

Idag stod vågen på 128,6kg det vill säga -3,2kilo mot förra vägningen. Nu har jag totalt gått ner -6,4 på 2 veckor (ungefär samma tid varje gång, efter alla huvudmålen!). Det är mycket motiverande och har därmed också bestämt mig för att inte dricka mer alkohol och lägga i 3:e växeln och fortsätta nu när det går bra. Jag har läst en del om viktnedgång och saker runt omkring som påverkar och kommer nedan posta lite intressanta forumposter / artiklar att läsa. Det är viktigt att förstå att det inte är några proffs men när man läser det som verkar de kunna sin sak och det är lärorikt!

Bra att läsa länkar:
Alkohols påverkar på kroppen vid önskad viktnedgång/viktuppgång:
https://www.flashback.info/showthread.php?t=384781  

Man från landskrona gick ner 61 kilo på 5 månader: 
http://www.expressen.se/1.336367

Att gå ner i vikt, tips och trix att optimera det:
https://www.flashback.info/showthread.php?t=1052647

Mer om näringslära för att skapa mer förståelse.:
https://www.flashback.info/showthread.php?t=864972

För mer läsning: Flashbacks forum om Träning, kost och kosttillskott:
https://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=315


Egna tips:
Mitt eget bästa tips just nu är att man byter ut sina stora tallrikar mot mindre tallrikar och sen bara tar mat en gång. Jag har även märkt att om man känner efter ordentligt så märker man att man inte är hungrig efter man inte ätit jättemycket och det är då man skall sluta äta. Det handlar om att lyckas byta livsstil! Jag har en lång bit kvar men är en liten bit på vägen!

Träning:
Mitt mål är nu att träna 6 gånger i veckan om jag orkar. Mån, ons, fre - simma. Tis,tors,sön - gymmet. Jag kommer nog inte direkt träna muskler utan kommer mer satsa på konditions maskiner samt en som är mycket bra för magen som att göra situps med vikter. All träning skall kompletteras med att ut och gå. Fredrik som numera bor nästan granne med oss vill ut och röra på sig så tänkte försöka ut och gå en runda med honom och sen att jag går på gymmet efter det så får man sällskap dit.

Tävlingen (13dgr):
Danne 30 - Micka 25
(Danne: 7x simma 1x pass 2x styrketräning)
(Micka: 2x Simma, 1x pass 2x styrketräning)

Mat
Jag har köpt 4 kilo Pro lite nu. Hittade på utförsäljning och betalade 500kr för detta och det räcker till 80st portioner dvs 6,25kr per portion + mjölken jag blandar med. Det blev smaken jordgubb och det är faktiskt helt okej. Jag är lite trött på den ibland men det känns ändå ganska motiverande att dricka det.

15/1 - 2st biffmackor, 2st biffar, Biffar+sallad, 2x biff, 3x biff, Tacos
16/1 2st biffmackor, 3st biffar, 1 clementin, 1x morot, 2x tortillas, 1x måltidsersättning, 1x baguette bri+rostiff, digestivekex + vitlöksost, julmust sodastream.
17/1 - måltidsersättning, frukt, digestive+bri, fiskbullar +ris/sallad, måltidsersättning, 50g chips
18/1 - måltidsersättning, äpple, buffé rosé garden, måltidsersättning, ananas.

Jag åt en del för mycket i lördags men var hungrig denna dag och ville känna mig mätt. Undvek ändå att köpa för onyttiga saker. Jag åt mindre än jag brukar på buffén och känner mig nöjd med det! Man är mättare än jag väntat mig av att äta pro lite, är ganska skönt att inte behöva äta alltid också! Det är inget beteende man skall missbruka men vill ner i vikt nu!

Nej nu var detta inlägget tillräkligt långt!

Hoppas allt är bra med er!

mvh
Daniel

ps. Micka är inte lika nyttig! åt nyss en snickers gjorde hon och det gjorde hon igår också! fyyy!!!! men som sagt hon är redan smal så!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Kul att du försöker sätta dig in i saker. Snickers är inte det nyttigaste för smala heller, men gott!!

Kämpa på!!!

2010-01-19 @ 20:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0