Första vägningen positiv!!!!

Hejsan!

Det har nu gått en vecka sen jag "började" och idag visade vågen 3.2 kilo mindre än förra måndagen (samma tid, efter kvällsmaten)! Jag vet att en hel del beror på att jag åt en hel del onyttigt precis innan och hade även ätit jordnötter på helgen så då binder det mer vatten och ökade vikten. Men det känns skönt att ha börjat bra! Skall inte mäta mina mått förens jag börjar Xtravaganza för jag tror de behöver lite mer tid på sig!

Nu väger jag 131.8 kilo!

Jag testade att idag till lunch endast äta en Naturdiet soup - broccoli. Det smakade precis som varmakoppen ungefär och ja lite starka smaker för min del men fick i mig allt tillslut men har varit hungrig och åt även en clementin.

Tävlingen Micka vs Danne 15 - 15. (efter 6 dagar)
Mikaela: Simma x2. 1x Spinning
Danne: Simma x4. 1x Spinning

Idag simmade jag och Emma 32 längder. Vi skall öka antalet längder med 2 varje vecka tills vi når en balans. Vi mätte även tiden att gå från vårt område till Tivoli badet i normal takt tar ca 25min så då får vi 50min extra träning om vi går dit och hem! Det tog oss alltså 2tim och 30min att simma 30min!

Jag var inne i en naturkostbutik och köpte en påse "prolite" som de rekommenderade som måltidsersättning. Det som gjorde mig lite konfundersam var att den innehöll 46g kolhydrater per 100gram och jag tror Xtravaganza vill att man skall undvika kolhydrater men tänkte ändå testa denna. Om man köper 20 portions paket där så kostar det ca 15kr/måltid vilket är mycket bättre än nästan de dubbla hos Xtravaganza så vill i alla fall testa det! De var väldigt trevliga i butiken och fick en del råd och tips samt en hel del information att läsa hemma! De ligger mittemot Länsförsäkringar där som metal butiken låg innan, kan rekommendera dem! Vet inte hur de ligger till prismässigt dock.

Mat:
9/1 2 bullar med ost och salami. Mcdonlads el maco kyckling med pommes och coca cola. 2 köttbullemackor, 1 korv i bröd med lite spaghetti. 2 öl korvar. 4 Mackor. salta pinnar. Massor av öl/cider (kass lördag!!!! jag vet!!!)

10/1 1 bulle med salami, 2 bullar med baguette röra, 1 clementin. lax och potatis. 2st bitar mörk chocklad (72.5% kakao)

11/1 2 köttbulle mackor, 1 äpple, 1 naturdiet, 2 clementiner, lax+mos, 1 morot (det är idag men har bestämt mig att äta en morot ikväll och den jag skriver här!)

Jag är mycket piggare och ser ljusare på framtiden. Mycket skönt att kommit igång med träningen! Man gör mer på dagarna och är piggare på kvällarna!.

Hoppas allt är bra med er!

Mvh
Daniel


Kommentarer
Postat av: Disko

Det ser ju lovande ut!. lägger du upp lite dieter o så med som man kan ha nytta av om man ska koka ihop nåt eget,, lite recept o så =)

2010-01-12 @ 10:49:02
URL: http://mangokid.blogg.se/
Postat av: Danne

Just nu äter vi bara upp det vi har hemma så är inte direkt de bästa "diet" recepten kanske. Men sen när jag har börjat på Xtravaganza så blir det nog lite mer att köpa och laga mat efter recept och då blir det mer relevant att försöka inspirera andra också genom det.



2010-01-12 @ 15:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0