Test av motivation.

Hejsan!

Motivationstest 1.
- Att gå och träna själv.

Det blev ändring bara någon timme innan man skulle till träningen och innebar att jag skulle träna själv. Förr i tiden hade det varit stor risk att jag då undvikit att träna och istället stannat hemma. Men denna gången tog jag mig dit, tränade fullt ut och tog mig hem. Det kändes jobbigt bitvis men det har även stärkt självförtroendet inför att jag skall klara att fortsätta träna vare sig jag behöver göra det själv eller har sällskap!

Motivationstest 2.
- Att göra biffar.

Detta testet är nog svårare än det andra. De har billig blandfärs denna vecka på coop konsum (under 32kr kilot för svensk blandfärs!) här nere vid mig så jag köpte en del och bestämde mig för att göra biffar. Normalt när jag gör biffar så provsmakar jag en del och efter det så blir det mycket småätande tills biffarna är slut. Igår testade jag endast en när jag gjorde dem och sen inga fler, jag bad Micka om att få ta en till men hon sa nej! (tack!). Nu idag så har jag varit på väg att ta en biff eller två som småätande men har undvikit detta och istället tagit mig ett glas vatten! Testet är inte över ännu men än så länge har jag haft motivation att undvika att småäta dem. Jag äter i och för sig dem till frukost/lunch men i måttlig mängd och som fasta mål. Att småäta är en stor bidragande faktor till att folk går upp i vikt och därför kändes det mycket bra att jag klarat av detta än så länge! Ett litet tips är att som jag tar fram tallrik + kniv och gaffel istället för att ta en biff direkt så hinner man tänka mer innan man tar den!


Jag har nu haft träningskortet i 10 dagar och har varit på friskvårdshuset 6 av dessa dagar och totalt tränat 8 gånger. Just nu är både motivation och självförtroende på topp att jag skall klara gå ner i vikt och jag har mitt mål att gå ner till närmare 120-125 innan Xtravaganza börjar eftersom det är de lätta killona att gå ner som jag gått upp sen jag kom hem från Thailand.

Tävlingen (10dgr):
Danne 24 - Micka 20
(Danne: 6x simma 1x pass 1x styrketräning)
(Micka: 2x Simma, 1x pass 1x styrketräning)

Mat:
12/1 2st grova mackor med köttbullar och rödbetsallad, 1 clementin, 1 morot, 1 pro lite (måltidsersättning), 1 äpple, Wok med quorn & ris & hemma lagad curry sås.

13/1 2st tunnbröd (köttbullar/salami), 1 äpple, 1 naturdiet sparris, 1 clementin, 1 päron, Wok rester.

14/1 1 tunnbröd 1 grov macka med köttbullar och rödbetsallad, 1 clementin, Lax & potatismos, 1 äpple, 2 korv i bröd, 1 biff.

Det har gått helt okej med maten dessa dagar. Jag kan inte direkt klaga på något. Naturdiet sparris var faktiskt god! endast 10kr stycket på ÖB just nu (Kristianstad).

Jag fick även lite extra träning när jag hjälpte Fredrik och Hannah att flytta igår så träningen denna veckas vardagar har också varit godkända!

Hoppas ni får en bra helg!
mvh
Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0