Träning och en liten grön sötvattenplanta

Hejsan!

Nu har man haft träningskortet i 4 dagar. Jag har simmat 3 av dessa dagar och känner mig därför extremt nöjd med min insats än så länge! Dock är det en lång väg kvar men har i alla fall fått en bra start. Känner mig ganska pigg just nu trots den intensiva träningen. Vi simmar just nu 30 längder som tar ca 35min med 3st små pauser. Jag har även gått en hel del på senaste pga ta sig till träningen, handla på stan, besöka en kompis osv.

Jag och Mikaela har gjort upp en liten tävling där hon där 5 poäng för varje träningstillfälle och jag får 3 poäng dvs om hon tränar två gånger i veckan måste jag snitta över 3 ggr i veckan. Jag tror det blir en ganska bra balans och ännu ett moment som kan hjälpa oss att träna oftare och bli friskare!

Jag har idag beställt ett nytt kosttillskott som min mamma har tipsat om och min mamma har redan märkt bra effekter själv så jag ser fram emot att få testa det. Jag blir även sponsrad med det nu första gången vilket gör det mer motiverande att testa på det. Det är en liten grön sötvattenplanta som heter Chlorella pyrenoidosa ni kan läsa mer om det på http://www.natureproducts.se/ om det intresserar er (skall även vara bra för viktnedgång) men kan ta ett litet exempel här:

"Chlorella pyrenoidosa är en grön sötvattenplanta med en äkta identifierbar cellkärna. Chlorellas encelliga struktur har ett bestånd av koncentrerade vitaminer, mineraler, protein och andra näringsämnen. Tack vare att chlorella är en ren, komplett och balanserad näring är denna alt fullt lämplig att förtäras av både människor och djur. (100 % vegetabiliskt naturlig).

Chlorella har, bl.a. mer än 50 olika vitaminer och mineraler och för-ser oss med en mängd, helt naturligt betakaroten. Chlorella är 60 till 70 % protein, har den högsta mängden av klorofyll och innehåller därtill järn, kalcium, kalium, fosfor, magnesium, zink, koppar, natrium, spår av selén, svavel och kobolt, 19 aminosyror varav de 8 essentiella. Bl. a. innehåller chlorella mer av vitaminet B12 än vad som finns i oxlever; detta vitamin fattas ofta i vegetarisk kost."

 

Jag tar även B-vitamin tillskott samt "En om dagen" som innehåller en hel del bra vitaminer också.

 

Jag har köpt Naturdiet soppa nu som kostade 10kr stycket på ÖB och ska testa att byta ut lunchen 2ggr nästa vecka mot en sådan så får vi se hur det fungerar. Jag tror att det största problemet blir att lägga sig hungrig i början så det är en mjukstart att byta ut lunchen!

 

Vad jag har ätit de sista 2 dagarna:

 

7/1 - 2 Morötter, 2st mackor med ost, 1st knäckemacka med ost, 2 rutor 72.5% choklad, halv liten tallrik chili sin carne och en korv. 2 korv med baguette bröd.

 

8/1 - 2 mackor med ost, 1st äpple. 2st mackor (en med skinka och en med leverpastej) 2st ölkorvar, 1 morot, fisk med pasta och 3st minivårullar, 1/4 ananas, lövbit + spaghetti. 100g chips och 3 små glas julmust.

 

Det var inte den bästa fredagen för min viktnedgång men vi åkte till Statoil och köpte en 200g påse dyrt istället för att köpa en 300gr här nere... ingen ursäkt men lite bättre än att köpa en 300g i alla fall.

 

Ikväll blir det att synda med öl men jag känner verkligen att jag är på väg åt rätt håll och ser positivt på att gå ner i vikt och komma i bättre form!

 

Hoppas ni har en bra helg!

 

//Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0