Mat... underbara nyttiga mat!!!

Hejsan!

Nu är man piggare och gladare. Jag får äta mat men självklart så är det nyttig mat som gäller! Denna vecka har gått bra överlag. Jag har ätit lite chips vilket är jättedumt men jag "belönade" mig själv, vilket egentligen inte är belöning men ja jag tror inte jag kommer falla tillbaka till mitt gamla mönster utan tränade på söndagen också, så det kändes bra. Jag var på kalas i helgen och de hade jättegod mat men jag tog en tallrik med övergripande mest grönsaker och sen till fikan bad jag om lite 70%+ mörk choklad istället för... tårta.. muffins... bullar.... glasstårta... ja massa gott.. specielt blåbärsmuffins älskar jag men jag åt inget!

Jag bakade några kakor också i helgen.... nyttiga kakor... om det nu finns sådana men var med dinkelmjöl/grovmjöj/råsocker/ägg/havregryn/mörkchoklad. De smakade okej men inget speciellt. Känns ändå bra om man skall äta något så får det bli en sådan... är någon GI-kaka.

Xtravaganza var inställt igår pga. sjukdom så har inget nytt ifrån det!

Viktminskning i veckan: -0,2kg

Nuvarande vikt: 101,9kg

Jag har tjuvvägt mig denna veckan har jag varit uppe på 104kg pga. att kroppen fylls på med vatten och att man har mer mat i omlopp i sytemet! Jag är nöjd och jag vet denna veckan kan bli lite kass också men jag tränar och kämpar på! Jag har fått sommarjobb nu också som jag tror kommer medföra att jag rör mer på mig så lyckas jag bara få in träning + det så kommer det nog gå jättebra!

Har fått mycket positiva kommentarer från släktningar och vänner! mycket motiverande!!! även om ni alla inte skriver eller läser här så uppskattar jag ert stöd mycket!!!!


Jag har tagit lite bilder på hur mina måltider ser ut... det är inga speciella recept så skriver bara lite snabbt om ingredienserna!

Kyckling

Thai red curry paste kyckling med vattenrika grönsaker, 1,5% fett keso och linfrön! ca 65g kyckling.

Makrill
Makrill i tomatsås, ägg, vattenrika grönsaker, 1.5% fett keso och linfrön.

Lax
Lax med citronpeppar/cintron grillkrydda och persilja med vattenrika grönsaker. broccolli, blomkål, lök, 1.5% fett keso, oliver samt linfrön.

Jag köpte även en kebab sallad och tog vitlöksåsen brevid... jag har faktiskt ätit lite vitt bröd innan träningen och mycket lite vitlökssås.... en kebab sallad räcker till ca 3st portioner nu!

Jag äter även ca 1 dl naturella nötter och en halv avokado om dan nu ungefär. Jag försöker äta ca 6ggr om dagen varav 3 lite större portioner och 3 mindre.. allt för att hålla blodsocker kurvan uppe!

Jag åt skinka denna veckan men det gjorde mig jättehungrig så ska inte äta sådan skinka även om det är från charken!!!

Tävlingen.

Danne 182- Micka 161

Danne: 3x simma, 3x gym
Micka: 2x gym, 1x hemmaträning


Hoppas allt är bra med er!

Mvh
Daniel

Kommentarer
Postat av: MegaMe

Vad bra att du inte gått upp denna veckan :-) Superbra :-) Som du säger så belönade du dig inte med chipsen utan straffade dig själv, dock förstår jag HELT klart vad du menar med att det är belöning :-) :-P Var det gott med chips då? :-)



Fortsätt kämpa :-) Kram

2010-03-30 @ 18:46:16
URL: http://mittlivmedxtraveganza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Maten ser ju rätt god ut, speciellt kycklingen. Så med andra ord, kommer du på valborg så lagar du mat. Jag börjar ju jobba snart så du kan få bli min hemmafru :)



Skönt att de fortsatt går bra för dig så man kan bjuda dig på heldagen som man lovat :)

2010-03-30 @ 21:43:59
Postat av: Smsa Låna

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-20 @ 05:11:52
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0